2024-05-26

Lucinda Riley "Dom orchidei"

Lucinda Riley "Dom orchidei" to powieść, która opowiada historię kilku pokoleń mieszkańców rezydencji Wharton Park. Ich życiowe wybory są naznaczone tragedią niespełnionej miłości. Główną bohaterką jest Julia Forrester, słynna pianistka, zrozpaczona po śmierci męża i ukochanego syna, która szuka spokoju na angielskiej prowincji. Jednak przewrotny los i przypadkowa wizyta w wiekowym dworze Wharton Park sprawiają, że zamiast ukojenia natrafia na trop rodzinnej tajemnicy i odnajduje miłość.


Ale to nie jedyna bohaterka tej książki. Jest ich więcej - jest Olivia i Harry Crawford oraz współczesny dziedzić Wharton Park - Kit Crawford. Losy bohaterów wciagają, zwłaszcza tych sprzed II wojny światowej. To poruszająca historia o zdradzie, kłamstwie i cierpieniu, które na zawsze połączyły losy dwóch rodzin. Ale też o walce między własnym szczęściem a rodowym obowiazkiem utrzymania rodu, posiadłości i ludzi zależnych od dworu. Po przeczytaniu tej książki zapragnęłam zwiedzić taki angielski pałac. 

Dawno temu zdarzyło mi się zwiedzić kilka polskich pałaców i zamków, zwłaszcza zamek w Książu zrobił na mnie duże wrażenie. Chętnie zwiedzam też polskie dworki szlacheckie. Jakoś rok temu byłam w pięknym dworku w Kaliszkach - obecnie jest tam hotel ze SPA i piekny park, bardzo polecam. Nie wiem dlaczego, ale ciągnie mnie do takich klimatów. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz