2012-11-26

Miesiąc z Jane Austen

Postanowiłam dołączyć do akcji Padmy "Miesiąc z Jane Austen" (tu znajdziecie wszystkie szczegóły akcji: http://miastoksiazek.blox.pl/2012/11/Miesiac-z-Jane-Austen.html) i zaczęłam czytać "Dumę i uprzedzenie", dlatego przy tytule jest 5,5 razy :-) I założyłam tego bloga.

Jestem miłośniczką twórczości Jane Austen, jak bardzo - niech dowodem będzie poniższa statystyka:

Przeczytane książki:
  • „Duma i uprzedzenie“ – 5,5 razy
  • „Mansfield Park” – 1 raz
  • „Perswazje” – 2 razy
  • „Rozważna i romantyczna” – 1 raz
Filmy:
  • Perswazje BBC 2007 – 3 razy
  • Duma i uprzedzenie 2009 – 3 razy
  • Duma i uprzedzenie serial BBC 1995 – 2 razy
  • Rozważna i romantyczna BBC 1981 – 1 raz
  • Rozważna i romantyczna BBC 1995 – 1 raz
  • Emma 1996 – 2 razy
  • Zakochana Jane 2007 – 2 razy

Wszytskim miłośnikom Jane polecam także film Rozważni i romantyczni klub miłośników Jane Austen 2007 (który obejrzałam już 2 razy). Film jest o grupie przyjaciół, którzy postanowili przeczytać wszystkie powieści Jane Austen: Emmę, Perswazje, Dumę i uprzedzenie, Rozważną i romantyczną, Mansfield Park, Opactwo Nrthanger. Przez 6 miesięcy, raz w miesiącu spotykają się, aby podyskutować o twórczości Jane. Poznajemy nie tylko ich przemyślenia na temat książek ulubionej pisarki, ale także ich samych. Małżeństwo jednej z kobiet się rozpada, inna ulega pokusie zdrady, jeszcze inna odnajduje miłość... To bardzo ciepły, inspirujący film. W tym filmie jest śmiech, są łzy, jest dobra książka, a raczej aż 6, świetne jedzenie i jeszcze lepsze kalifornijskie wino.

Jeśli chcesz tego wszystkiego skosztować, koniecznie zobacz ten film. Mam nadzieję, że zakochasz się w nim, tak jak ja. Jestem tego pewna na 100%, bo skoro już kochasz twórczość Jane Austen, nie może być inaczej.


Nie czytałam książek: Emma i Opactwo Nrthanger. Akcja Padmy jest świetną okazją, aby nadrobić te zaległości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz